پروژه های ملی


کشورها زمانی که به بحث پژوهش می پردازند هر روز بیشتر و بیشتر نگران جایگاه ملی و بین المللی خود در میان سایر کشورها می شوند. همگی ما در حال حرکت به سمت جوامع مبتنی بر دانش هستیم و مدت زمانی است که رقابت آغاز شده است.

در حالی که فرآیدا ادعایی ندارد که کاملا مجهز به ارائه راه حلی جادویی برای نیازهای شما هست، بر این باور هستیم که می توانیم نقش مهمی در این امر داشته باشیم. گذشته از این، ما در این زمینه رشد یافته ایم، از زمانی که اطلاعات در مجلات و منابع چاپی بودند و از دریافت آنها توسط پست پس از ۶-۴ هفته از انتشار آنها احساس رضایت می کردیم تا امروز که انتظار داریم که مقالات را قبل از این که انتشار یابند ببینیم.

فرآیدا، شریکی مهم در بسیاری از کنسرسیوم ها می باشد. زمانی که در حال کامل کردن ایده هایی برای راه اندازی کنسرسیوم بودیم، حتی خود ناشران مطمئن نبودند که چگونه به چنین درخواست های جدیدی پاسخ دهند. اما فرآیدا و ناشران، هم چنین دانشگاه های پیشگام که جرات تغییر موجودی خود به صورت صرفاّ آنلاین را داشتند به پیشرفت این راه کمک کردند.

در حال حاضر، نقش فرآیدا در دو مسیر موازی می باشد. از یک طرف، در حال افزایش دسترسی کتابخانه ها به منابع هستیم. از طرف دیگر، با تصمیم گیرندگان اصلی در مورد راه کارهایی موثر درجهت یابی به تحقیقات در مراکز علمی یا حتی کشور بحث می کنیم.